دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و پاسخگویی به شکایات
شرح وظایف:
- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای یا موردی از واحدهای استانی و شهرستانی .
- بازرسی و سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نحوه عمل و برخورد کارکنان با آنان.
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی استان و سازمان و ایفای وظایف مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های ارتباط جمعی و مطبوعاتی.
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسیهای آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و مدیر کل
- تلاش در جهت آموزش و توانمند سازی مستمر همکاران با همکاری واحد آموزش.
- ارائه گزارش تحلیلی ادواری از معضلات به همراه راهکارهای عملی حل آنها.
- دریافت شکایات مکتوب و حضوری از مراجعین.
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری موارد تا حصول نتیجه نهایی به منظور اعلام پاسخ به شاکی.
- بررسی و پاسخگویی به نهادهای نظارتی و بازرسی، نظیر نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور در مورد شکایات مراجعین به این ارگان ها.
- پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادهای واحدهای ذیربط در ارتباط با شکایات واصله جهت رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان.
- جمع بندی شکایات بصورت دوره ای و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به مدیر کل به منظور رفع مشکلات و کاهش شکایات.
- نظارت بر رعايت حقوق ارباب رجوع در برخورد کارکنان با آنان.
- برنامه ريزي به منظور ايجاد و استقرار نظام مديريت عملكرد در اداره کل .
- تعيين شاخص هاي اختصاصي ارزيابي عملكرد واحدهاي مختلف اداره کل .
- برنامه ريزي براي ارزيابي هاي مستمر، دوره ای یا موردی از واحدهای استانی و شهرستانی وسنجش میزان انطباق عملکرد واحدها با اهداف برنامه ها، وظایف و نیز ضوابط و شاخص های مربوط.
- تهیه گزارشات دوره ای و سالانه برای اطلاع رياست سازمان از عملکرد واحدهای مختلف.
- ارزيابي عملکرد برنامه ها، طرح ها و فعالیت های سازمان در حوزه هاي مختلف.
- تهیه و تنظیم برنامه ها و دستورالعمل های ارزیابی عملکرد اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري های وابسته و ارائه پیشنهاد های لازم به شورای تحول اداری اداره کل .
- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در زمینه برنامه های ارزیابی عملکرد و شاخص های مورد عمل و ارائه پیشنهاد های لازم.
- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد اداره کل و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به مراجع ذيربط در مقاطع زمانی تعیین شده .
- بررسی اطلاعات و مستندات عملکرد و فعالیت واحدهای تابعه و دریافت برگه های تکمیل شده توسط واحدها و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب در مراجع ذیربط.
- تهیه و تدوین شاخصهای سنجش میزان سلامت اداری دستگاه.
بازدیدها: 1714