تقویت صنایع‌دستی یکی از نیازهای اساسی استان ایلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام گفت: یکی از نیازهای اساسی در استان ایلام تقویت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز 22 خردادماه به مناسبت آغازهفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی، فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاونان، کارکنان معاونت صنایع‌دستی و دیگر مسئولان با الله‌نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام دیدار کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی از نگاه مدبرانه و حکیمانه نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تقدیر و تشکر کرد و به ارائه گزارشی از اقدامات اداره‌کل در حوزه صنایع‌دستی پرداخت.

شریفی با بیان اینکه  تعداد 30 هزار صنعتگر در استان در 33 رشته مشغول به فعالیت هستند، گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی در بحث بیمه صنعتگران بود خوشبختانه با رایزنی‌های این اداره‌کل و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان تأمین اجتماعی  کشور در راستای بیمه صنعتگران فعال در حوزه صنایع‌دستی تعداد 197 نفر از این فعالان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

او به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی برای اولین در دولیت سیزدهم در خارج کشور خبر داد و افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و شرکت صنعتگران در این نمایشگاه‌ها، می توان محصولات صنایع‌دستی استان را هر چه بهتر و بیشتر معرفی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این دیدار نیز به پرداخت 45 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به صنعتگران و همچنین دریافت 30 نشان ملی محصولات صنایع‌دستی استان در دولت سیزدهم اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام نیز ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی گفت: هفته صنایع‌دستی فرصتی مغتنم هم برای معرفی محصولات صنایع‌دستی و هم برای صنعتگران برای تولید بیشتر است.

حجت‌الاسلام و المسمین کریمی‌تبار افزود: یکی از نیازهای اساسی در استان ایلام تقویت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است و در راستای هر خانه یک کارگاه باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

او به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کنار موکب‌های اربعین در مسیر برگشت زائران تاکید کرد و گفت: ایام اربعین فرصتی مناسب برای معرفی محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان به زوار و اقشار مختلف کشور است وامسال هم همچون سال گذشته، تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع‌دستی باید در کنار موکب‌های پذیرایی در مسیر بازگشت، محصولات صنایع‌دستی خود را به زائران اربعین معرفی کنند.

کریمی تبار ادامه داد: صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و گردشگری سه شاخصه مهم و تاثیرگذار استان برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی افراد جویای شغل است و استان ایلام در این زمینه از غنا و پتانسیل بالایی دارد و باید با استان‌هایی که ظرفیت بالایی دارند ارتباط برقرار شود که بتوان سرمایه‌گذاری بیشتری در راستا انجام گیرد.

او همچنین به جذب سرمایه‌گذار با برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج کشور تأکید کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذار باید به جایی برسد که چرخه تولید در استان به شکل مناسب انجام شود و برای گسترش فرهنگ صنایع‌دستی باید فرهنگ‌سازی شود و از صنعتگرانی که دارای رتبه و مقام هستند به‌صورت ویژه تقدیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: این استعداد و هنر صنعتگران هنرمند ایلام نیازمند ظرفیت سازی و تقویت شدن است که برگزاری نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی یکی از راه های معرفی هنر استان ایلام در زمینه صنایع دستی و جلب مشتری است.

Visits: 0

  • 0
  • 102
  • 751
  • 5,965
  • 272,923
  • اکتبر 22, 2024

 

     کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام

تماس با ما

  • آدرس : ایلام، خیابان پاسداران, جنب موزه مردم شناسی و قلعه تاریخی والی, اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام.
  • تلفن : ۳۳۳۴۱۸۴۰ – 084
  • نمابر :۳۳۳۳۱۵۷۸ – ۳۳۳۳۰۱۸۸ – 084
  • پست الکترونیک : info@ilam-mcth.ir

 

طراحی و برنامه نویسی توسط : آرمان فناوران آرنا

 

کلیه حقوق برای اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ایلام محفوظ است.

Template Design:Dima Group

نحوه ورود به سامانه سنجش رضایت مردم از خدمات هر کارمند:

 با جستجوی آدرس آن، یعنی karmandiran.ir، میسر می باشد

و شهروندان، جهت ثبت نظرات خود در این سایت، می توانند،

از طریق شماره گیری کد دستوری #شناسه نظرسنجی

کارمند*1102*4* با تلفن همراه یا اسکن بارکد مربوط به کارمند، اقدام کنند.