استان ایلام ظرفیت بالایی در بوم‌گردی دارد

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: استان ایلام ظرفیت بالایی در حوزه بوم‌گردی و خانه مسافر دارد که موجب ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی و منابع پایدار برای مردم استان خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عصر روز شنبه مورخ 13 اسفند 1401 سعید هژبری معاون عمرانی استانداری ایلام در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان با تأکید بر فراهم کردن زمینهی رضایت‌مندی مسافران و گردشگران در ایام نوروز به استان ایلام اظهار کرد: در سند راهبردی گردشگری، ساز و کار جمعی و مشارکتی وظایف مشخص شده است و باید دستگاه‌های متولی در انجام خدمات‌رسانی خود به مسافران کوتاهی نکنند.

معاون استانداری ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مسافران نوروزی امسال به استان نسبت به سال آینده بیشتر باشد افزود: با آسیب‌شناسی ستاد سفر سال گذشته و مشخص شدن دستگاهی که عدم رضایت‌مندی مسافران را به همراه داشته‌‌اند در جهت رفع آن نواقص و نارضایتی‌ها اقدامات مناسب انجام شود.

هژبری در ادامه با اشاره به اینکه حوزه گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت بزرگ تلقی می‌شود افزود: با توجه به اینکه این صنعت توان جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی را در پی دارد، بافرهنگ سازی بین مردم جهت ایجاد بوم‌گردی، گردشگران زیادی به سمت استان جذب و زمینه اشتغال پایدار در استان فراهم شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: استان ایلام ظرفیت بالایی برای بوم‌گردی دارد حوزه بوم‌گردی نقش موثری در بازگشت معکوس به روستا را داراست.

او با اشاره به ظرفیت مرز مهران در استان گفت: ۳۴ درصد گردشگران خارجی اتباع عراقی، 15درصد ترکیه،۱۰ درصد پاکستان، ۹ درصد آذربایجان، ۲ درصد کویت و۳۰ درصد باقی مانده مربوط به سایر کشورها است.

هژبری ادامه داد: باید از این پتانسیل استان با وجود اقلیم چهار فصل زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر فراهم کنیم.

معاون عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد خاطر نشان کرد: در نزدیکی شهرها با ایجاد استراحت‌گاه، مکلف هستیم شرایط را ایمن و به نوعی مدیریت کنیم تا کمترین مشکلات و تصادفات را داشته باشیم.

هژبری با بیان اینکه در استان ایلام۷ یادمان ملی، 19 یادمان استانی و همچنین ۴۲ یادمان شهدای گمنام وجود دارد تصریح کرد: قریب به ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای سامان‌دهی گلزار شهدا و یادمان های دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: همچنین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه گردشگری در استان از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری و مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

Visits: 15

  • 0
  • 102
  • 751
  • 5,965
  • 272,923
  • اکتبر 22, 2024

 

     کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام

تماس با ما

  • آدرس : ایلام، خیابان پاسداران, جنب موزه مردم شناسی و قلعه تاریخی والی, اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام.
  • تلفن : ۳۳۳۴۱۸۴۰ – 084
  • نمابر :۳۳۳۳۱۵۷۸ – ۳۳۳۳۰۱۸۸ – 084
  • پست الکترونیک : info@ilam-mcth.ir

 

طراحی و برنامه نویسی توسط : آرمان فناوران آرنا

 

کلیه حقوق برای اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ایلام محفوظ است.

Template Design:Dima Group

نحوه ورود به سامانه سنجش رضایت مردم از خدمات هر کارمند:

 با جستجوی آدرس آن، یعنی karmandiran.ir، میسر می باشد

و شهروندان، جهت ثبت نظرات خود در این سایت، می توانند،

از طریق شماره گیری کد دستوری #شناسه نظرسنجی

کارمند*1102*4* با تلفن همراه یا اسکن بارکد مربوط به کارمند، اقدام کنند.